سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسافر رؤیای زندگی


ساعت 5:18 عصر دوشنبه 85/2/25

چند وقتیه که بحث بد حجابی و بی حجابی و رواج حجاب و در کنار آنها ماهواره، اذهان عمومی و سیاستمداران و جناح ها و تشکلها رو در گیر خودش کرده و حتی داره از انرژی هسته ای هم گوی سبقت را می رباید و در این راستا موافقان و مخالفان را آشکارا به رویارویی کشانده.

اصلا تعریف شما از حجاب برای پسر و دختر چیست؟

مساله بد حجابی را باید با توجه به علل آن باید بررسی کرد. وگرنه درگیریها و محکوم کردن همدیگر در دو گروه موافق و مخالف و الزام برای اجرای حجاب جز سر سختی و لجاجت فرجام دیگری نخواهد داشت. مبارزه با بد حجابی یا بی حجابی نباید در راستای مبارزه با جوانان یکی قلمداد شود. درست است که حجاب یک ارزش است ولی این ارزش نباید با نابود کردن ارزشهای دیگر انسان لازم الاجرا و جایگزین شود.

راه های مبارزه با بی حجابی ایجاد تسهیلات لازم برای ایجاد کار و در نتیجه ازدواج جوانان و هدایت آنها به سمت مسیر صحیح با عمل به گفتار و کردار و ایجاد همبستگی می باشد. که اینها وسیله ای برای رعایت حجابهای همه جانبه اعمم از پسر و دختر می باشد. وگرنه نگاه صرف به پوشش چادر و دست بر محاسن کشیدن دلیل بر جامعه ای اسلامی و دور از هر گونه فساد نمی باشد.

جوان خواسته های معقولی می خواهد که حق اوست و وقتی پیدا نکرد به سمت نا معقولهایی رو می آورد که به صورت بد حجابیهای زننده و اعتیادها و باورهای نافرجام و فسادها و رسوایی های نا خواسته نمود پیدا می کند.

برخی از مسئولین امر(برخی از مسئولین، نه همه) که خود را منادی قرآن و اسلام و اجرای آن بر ما میدانید، یا نخواسته اید یا نمی توانید بفهمید که بیکاری چه زیانها و تبعات جبران ناپذیری در بر دارد. کسی که چند شغل و درآمد میلیونی دارد آخر چه درک و احساسی از بیکاری و در بدری دارد. کسی که از بیت المال سالی سه بار به مکه مشرف می شود و هواپیمای اختصاصی و ماشینهای لوکس دارد چه می داند فقر و سگ دو زدن یعنی چه. شما میدانید که این نسل و نسل بعد چه تاوانی را بابت بی درایتی شما متحمل شده اند و می شوند. آخر سواره چه خبر از پیاده دارد.

چندی پیش آقای فلانی از ائتلاف آباد گران فرموده بودند آنان که نمی توانند حجاب خود را رعایت کنند این مملکت جای آنان نیست و باید از ایران بروند. در جواب ایشان فقط باید خندید و فهمید که نسل ملانصرالدین هنوز منقرض نشده. یا اینکه آقایون محترم مجلسی که نمایندگان مردم در مجلسند و برای استیفای حق مردم شعار داده اند به جای همفکری برای رفع معضلات و مشکلات اجتماعی مردم با کمک مردم، نشسته اند و درباره پوشش و مد لباس جوانان تبادل نظر می کنند. خب اگر وظیفه ی شما این است که چه بهتر به جای مجلس شغل خیاطی را برای خود انتخاب می کردید و نه وقت خودتان را می گرفتید و نه مردم را، مسائل بسیار مهمتر از پاچه و آستین و موی جوانان است که باید به آنان پرداخت. جوانان ما اعم از پسر و دختر اغلب بر اثر بیکاری و بی سرو سامانی و شاید هم بی مسئولیتی به خود آراییهای نا خواسته متوسل می شوند و موجبات جلب نظر دیگران را فراهم می کنند.

باور داشته باشیم که ثمره لجاجت جز لجاجت چیز دیگری نیست و این لجاجت ها کار را به جایی می رساند که همبستگی را به نفاق، دوست یابی ها را به دشمن تراشی، کارگشایی ها را به گره خوردن و محبت ها را به بیگانه پروری سوق میدهد. به جان هم افتادن جز آب در هاون کوبیدن ثمره ی دیگری ندارد.

زمانی چادر را به زور از سر زنان برداشتند و آنان مقاومت کردند ولی آیا می توان امروز به روز کسی را ملزم به رعایت حجاب کرد؟ نتیجه اینکه باز هم شاهد مقاومت و انزجار و دوری می شویم...هدفها متفاوت است ولی نفس هر دو کار یکی هست و آن هم زور و اجبار. آیا ماهواره ها را به زور می شود جمع کرد و آیا هر خانواده ای که روی بامشان یک دیش نصب است دارای فساد اخلاقیند. اگر ملاک فساد ماهواره باشد با ایستادن بر روی یک آپارتمان و نگاه به اطراف باید فاتحه ی مملکت را خواند. اگر کسی قصدش نگاه به ابتذال باشد انواع فیلمهای مبتذل و مستهجن موجود است و حتی آشکارا در معابر شلوغ توسط افرادی که دیگر شغلشان شده توزیع می شود. مسئول به وجود آمدن این مشاغل کثیف و کاذب کیست و چیست؟ به نظر شما بد حجابی یا بی حجابی دلیل محکم و قانع کننده ایست. آقایون مسئول و روشنفکر آیا تا بحال به جز مطرح کردن چرا اینگونه است، این را مطرح کرده اید که چگونه می توان کاری کرد و کاری بکنید؟ با حلوا حلوا که دهان شیرین نمی شود. تا به حال چه جذابیتی ایجاد کرده اید که مثلا منه جوان به قول شما گول درخشندگی ساختگی غرب را نخورم و به بیراهه نروم؟... سهم رسانه های گروهی در شاد کردن مردم چقدر است. شاید 1 خنده و 99 عزا و گریه و طلاق و اعتیاد و فقر و داد و فریاد و رواج غم پرستی...چرا در هیچ کجای اعمالمان تعادل دیده نمی شود؟ چرا حجاب ناب برای دختران چادر سیاه تعبیر می شود و جامعه باید مملو از آدمهای سیاه پوش باشد. آیا استفاده از رنگهای دیگر حرام است؟...یا حجاب فقط چادر است؟... آقایان بزرگان با سر پایین انداختن و استغفر الله گفتن و تفسیر بهشت و جهنم جوان قانع نمی شود.

واضح است که ایجاد کار و تامین رفاه همگانی و اجرای عدالت تمام این نارواییها، لجاجتها، فسادها و بی بند باری، اعتیادها، خیانتها و فقر را نابود می کند و یا به حداقل می رساند.

به هر حال اشتغال سالم و امنیت شغلی که رافع نیازهای مادی و معنوی است کسی را وادار به ناشایست نمی کند که خود و دیگران را مجبور به قبول زد و خورد و بگیر و ببند های دردسر ساز کرده و انزجار عمومی را باعث شود.

چه بهتر حجاب را آن بدانیم که پوشش مناسب و در خور شأن و منزلتمان نیز جزئی از آن باشد و حمایت از جوانان و قدر استعدادهای آنان را دانستن و زمینه را برای اشتغال آنان و ازدواجشان را نیز نوعی حجاب لازم الاجرا بر خود بدانید و تکلیفش را واجب. 

فقر و خیانت و تعرضهای جنسی و اعتیاد و فحشا و طلاق نیز خود نوعی بی حجابیست که باید علل واقعیش را دانست و در جهت رفع آن تخصصی و حساب شده عمل کرد، نه بر حسب تعصبها و لجاجتهای بی مورد فقط نوع پوشش را نشانه رفت و همه را به جان هم انداخت.

امید است که در سایه ی فرهنگ و ایمانمان که از دوستیها و اتحاد و محبت و توکل و غیرتِ همراه با هوشیاری و احترام آمیخته است، با درایت و هم اندیشی مسائلمان را حل و فصل کنیم. باید علت را جست و کاری کرد.

پی نوشت: یه موقع فکر نکنید من دنبال موافق و مخالفم ها، جون مسافر من فقط نظرم رو گفتم. ولی به خدا هیچی بهتر از سادگی و یه تیپ متعادل توپ نیست. نه اونجوری که خودمونو مثه این آدم فضاییها کنیم و مثلا تو سن 25 سالگی لباسای 5 سالگیمون رو بپوشیم و کلی دهن خودمونو سرویس کنیم تا تنمون بره و از فشار آسم بگیریم و نه اونطوری که وقتی جلو آیینه می ایستی نتونی از پشتِ 600 دست لباس و پوشش چهره ی خودتو ببینی. یه پوشش ساده در قالب انواع رنگها، نه فقط سیاه و پوششی در خور شأن و منزلتمان.

                                                                                                                                                             مسافر


¤ نویسنده: مسافر

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 
 Atom 

:: بازدید امروز ::
10
:: بازدید دیروز ::
20
:: کل بازدیدها ::
106872

:: درباره من ::

مسافر رؤیای زندگی

مسافر
درباره ی من؟... من مسافرم، یه مسافر ساده ی ساده. از گرانان جهان همین سادگی را برگزیده ام، و آن را نه با لودگی غافلان عوض می کنم و نه با ادعاهای کذب هوشیار نمایان که آنان نیز در نوع خود لوده اند. مسافری ساده ام، ساده ی ساده.

:: لینک به وبلاگ ::

مسافر رؤیای زندگی

:: آرشیو ::

12/84
01/85
02/85
03/85
04/85
05/85
06/85
مسافر رؤیای زندگی
روبرو

:: لینک دوستان من::

همفکری
پردیس
همسفر مهتاب
بهزاد
عسلستان غزل
مدیر پارسی بلاگ
سنگ صبور
شروق
عصر ایمان
یه مسافر
گاواره
آبجی کوچیکه
صاحبدل
آبدارچی پارسی بلاگ
صمیمانه ها
آرامش آنسوی خیال
یه دل خسته
الفبای عشق
دکتر غریب
گارسیا
زندگی همون یه باره
ابرش
تا.............شقایق
دختر مشرق
عشق ملکوتی
روایت فجر
طنز و خنده
تند باد سرنوشت
شیر تو شیر
اشکها و آرزوها
یک رهگذر
مسافر
دنیای من

:: لوگوی دوستان من::



::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::

 

a:hover { color: #3D3D3D; text-decoration: none; } body { direction:rtl; background: url(http://www.ParsiBlog.com/view/TempImgs/Temp107/background.jpg) #EEEEEE repeat fixed; color: #3D3D3D; font-family: Tahoma, Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; margin: 0px auto 0px auto; padding: 0px; text-align: right; } form{ margin: 0px; padding: 0px; } h2{ color: #3D3D3D; font-family: Tahoma, Georgia, "Times New Roman", Times, serif; font-size: 11px; font-weight: normal; margin: 25px 0px 20px 0px; padding: 0px; text-align: right; } h2.headline { color: #DE3A3A; } #comments { color: #DE3A3A; } h3 { font-size: 11px; margin: 0px; padding: 0px 0px 3px 0px; } img { border: 0px; } input, select, textarea { border: 1px solid #DDDDDD; color: #3D3D3D; margin: 0px; padding: 0px; } p { line-height:1.6em; margin: 0px; } .author { border-top: 1px dotted #3D3D3D; color: #737373; font-family: Tahoma, Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; padding: 5px 0px 0px 0px; } .data { color: #3D3D3D; font-family: Tahoma, Georgia, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; margin: 25px 0px 20px 0px; padding: 0px; text-align: right; } .feedback { background: #EEEEEE no-repeat center left; color: #666666; font-size: 11px; line-height: 20px; margin: 2px 0px 15px 0px; padding: 2px 3px 2px 23px; } .feedback a, .feedback a:visited{ color: #666666; text-decoration: none; } .feedback a:hover{ color: #666666; text-decoration: none; } .image { border: #DDDDDD 1px solid; margin: 5px auto 5px -6px; padding: 5px; text-align: right; } .link-category { margin: 0px 0px 0px 20px; padding: 0px 0px 0px 18px; } .nicetitle { background: url(http://www.ParsiBlog.com/view/TempImgs/Temp107/background.png); color: #FFFFFF; font-family: Tahoma, Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; font-weight: none; left: 0px; padding: 4px; position: absolute; text-align: right; top: 0px; width: 25em; } .nicetitle p { margin: 0px; padding: 0px 3px 0px 0px; } .nicetitle p.destination { font-size: 11px; padding: 3px 0px 0px 0px; } .post{ margin: 0px; padding: 0px; } .post ul { border: 0px; list-style: none; margin: 10px 0px 10px 5px; padding: 0px; text-align: justify; } .post ul li { background: url(http://www.ParsiBlog.com/view/TempImgs/Temp107/bullet.gif) no-repeat 2px 6px; margin: 0px 0px 5px 0px; padding: 0px 0px 4px 12px; } .required{ color: #DE3A3A; font-size: 11px; } .title { color: #DE3A3A; font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif; font-size: 15px; font-weight: bold; line-height: 130%; margin: 0px 0px 5px 0px; padding: 0px 0px 0px 17px; text-align: right; } .title a, .title a:visited { color: #DE3A3A; text-decoration: none; } .title a:hover { color: #636363; text-decoration: none; } #button { background: #DE3A3A; border: 1px solid #3D3D3D; color: #FFFFFF; font-family: Tahoma, Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; margin: 10px 0px 0px 0px; padding: 2px 5px 2px 5px; } #button:hover { background: #3D3D3D; border: 1px solid #3D3D3D; color: #FFFFFF; margin: 10px 0px 0px 0px; } #content{ color: #3D3D3D; float: left; line-height: 130%; margin: 0px; padding: 10px; text-align: justify; width: 340px; } input { font-family: Tahoma; font-size: 11px; border: 1px solid #BFBFBF; color: #949494; background: #fff; padding: 2px 5px 1px 5px; } #footer { background-color: #333333; border-bottom: 5px solid #FFFFFF; border-top: 5px solid #FFFFFF; clear: both; color: #999999; font-family: Tahoma, Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; font-variant: normal; font-weight: normal; line-height: 130%; margin: 0px; padding: 3px ; } #footer a, #footer a:visited { background-color: #4A4A4A; color: #999999; padding: 2px 3px 2px 3px; text-decoration: none; } #footer a:hover { background-color: #DE3A3A; color: #FFFFFF; padding: 2px 3px 2px 3px; text-decoration: none; } #header { color: #FFFFFF; font-family: Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; font-weight: none; height: 264px; margin: 0px; padding: 1px 0px 0px 15px; text-align: right; vertical-align: bottom; background: url("http://www.ParsiBlog.com/view/TempImgs/Temp107/dream1.jpg") no-repeat bottom center; } #menu { color: #FFFFFF; font: 11px/9px Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; margin: 0px ; padding: 5px 0px 5px 0px; text-align: right; direction:rtl; } #menu a { background: #333333; color: #FFFFFF; margin: 0px; padding: 5px 15px 5px 15px; } #menu a:hover { background: #DE3A3A; color: #FFFFFF; text-decoration: none; } #menu li { display: inline; margin: 0px; padding: 0px; text-transform: lowercase; } #menu ul { list-style-type: none; } #menu ul li { padding: 0px; } #menu-background { background-color: black; margin: 0px; padding: 2px 3px 3px 25px; } #sidebar{ float: right; left: -20px; margin: 0px -10px 0px 0px; padding: 0px; position: relative; text-align: right; width: 150px; } #sidebar ul { list-style-type: none; margin: 0px; padding: 0px; } #sidebar ul li { margin: 0px; padding: 2px 0px 2px 0px; text-align: right; } #sidebar ul li a{ margin: 0px; padding: 0px; } #sidebar ul li h2 { color: #3D3D3D; font-family: Georgia, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 18px; font-weight: normal; margin: 25px 0px 5px 0px; padding: 0px; text-align: right; } #wrapper { background-color: #FFFFFF; border-left: 5px solid #FFFFFF; border-right: 5px solid #FFFFFF; margin: 0px auto 0px auto; padding: 0px; text-align: center; width: 526px; } #HTitle {margin-top:80px; font-family:sans-serif;padding-right:15px;} #HTitle a, #HTitle a:visited, #HTitle a:hover { color: #FFFFFF; font-size: 30px; font-weight: none; text-decoration: none; } #HDesc a { color: #FFFFFF;padding-right:10px }
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارسال‌کننده : در : 103/2/30 5:7 صبح



کلمات کلیدی :